חדשות ועדכוני נדלן

כתבות, מאמרים ועדכונים חמים מתחום הנדלן

איכות הבנייה: כיצד להבטיח קבלת בית ללא ליקויים

המידע מתוך המדריך לרכוש דירה בלי להיפגע

הליקויים הנפוצים ביותר
אלפי רוכשי דירות – חדשות או יד שנייה, מגלים לאחר קבלת הדירה כי בזו יש ליקויים, שתיקונם מגיע לעתים לעשרות אלפי שקלים. מקרים רבים מגיעים גם לבתי המשפט.רטיבות בקירות וברצפה, צנרת לא תקינה ועקמומיות של הטיח או חריגה של הטיח באזור הפנלים. נפוצות גם תביעות שהוגשו עקב אי התאמה בין המפרט בחוזה ובין הדירה שקיבלו הרוכשים.

הליך מסודר
כדי לגלות את הליקויים ובזמן, יש להקפיד על הליכים מסודרים. הן במועד קבלת הדירה אבל גם קודם לכן. בדירות ישנות, למשל, מומלץ להעזר באנשי מקצוע שיגלו ליקויים. בדירות אלה, להבדיל מהחדשות, למוכר אין אחריות לאחר המסירה – אלא אם כן תוכיחו חוסר תום לב.

תקופת הבדק ותקופת האחריות
בדירות חדשות אתם מוגנים על ידי חוק המכר הדירות. אפילו אם הקבלן מחתים אותכם על העדר תביעות, הוא יהיה מחוייב במתן פתרון. תקופת הבדק היא התקופה הראשונה. במהלכה הקבלן מחוייב לתקן את כל הליקויים, אלא אם יצליח להוכיח אחריות שלכם לליקויים. לכל סעיף יש תקופת בדק שונה – ראו בטבלה בתחתית העמוד. לאחר תקופת הבדק, ישנה תקופת האחריות בת 3 שנים. בתקופה זו, הקבלן יהיה מחוייב לתקן, רק אם תוכיחו שהיה אחראי לליקויים. לכן, חשוב כמובן לבצע בדיקה מקיפה של הדירה לפני תום תקופת הבדק. כדאי לשקול גם בדיקה בעזרת חברה מקצועית.תקופת הבדק (במסגרתה, על פי חוק המכר דירות, הקבלן מחוייב לבצע תיקונים בדירה)
אי התאמה שאינה יסודית – שנה אחת
צנרת כולל מערכת הסקה ומרזבים – שנתיים
רטיבות בגג, בקירות ובמקלט – שלוש שנים
מכונות, מנועים ודודים – שלוש שנים
קילוף חיפויים בחדר מדרגות – שלוש שנים
שקיעת מרצפות בקומת הקרקע, בחניה, במדרכות ובשבילים בשטח הבניין – שלוש שנים
סדקים בקירות ובתקרות – חמש שנים
קילופים ניכרים בחיפויים חיצוניים – שבע שנים