חדשות ועדכוני נדלן

כתבות, מאמרים ועדכונים חמים מתחום הנדלן

גודל הדירה: כמה חדרים אתם צריכים באמת ומדוע לא ללכת על דירה גדולה מדי

המידע מתוך המדריך לרכוש דירה בלי להיפגע

אחד הצעדים שמתגלה לרוכשים לעתים כשגיאה, הוא 'הליכה' על דירה גדולה מדי, זאת מכיוון שהמצאו דירה במחיר מציאה, או בשל הרצון להמנע ממעבר דירה בעתיד.

אין צורך להדחק
לקניית דירה או בית בגודל המתאים לכם יש חשיבות רבה מבחינה כלכלית והן בשל איכות החיים ביום יום. למשל, דירה קטנה מדי עללה לגרום לכם לתחושת מחנק. אם אין לכם כסף לרכישה, עדיף להמתין, לשכור בשלב זה דירה בגמרווחת יותר ולהמתין לימים שבהם תוכלו להרשות לעצמכם את העיסקה.

המחיר של דירה גדולה מדי
אבל כמובן שגם רכישת דירה גדולה מדי היא טעות מכמה טעמים. ראשית, גם אם מצאתם דירה במחיר אטרקטיבי, תגלו שאתם משלמים על הדירה ביום יום. שעלות האחזקה גבוהה יותר, הניקיון מתיש יותר וגם החדר המיותר יהפוך למחסן. ויותר מכך, אף אחד לא יכול להבטיח לכם שבעוד 5 שנים תרוויחו פי 2 ויהיו לכם 3 ילדים, בדיוק לפי התוכנית.

מתי בכל זאת ללכת על בית גדול
כמובן שיש מספר מקרים בהם כדאי לחרוג מהכלל ולרכוש בכל זאת את הדירה הגדולה. זאת אם הדירה מוצעת במחיר שהוא בודאות מחיר מציאה. נניח 20 או 30 אחו מתחת למחיר דירות דומות באיזור. בנוסף, אם אתם משוכנעים שתזדקקו לדירה גדולה בתוך פרק זמן קצר, נניח בשל סיום לימודים ופתיחת משרד בבית, אפשר לחרוג, שכן עלות המעבר תהיה גדולה מדמי האחזקה בתקופה שבה החדר מיותר: המוביל, ההליך המייגע של חיפוש דירה ומכירה וכמובן מס הרכישה היקר.